Saturday, February 19, 2011

bukan niat nak kutuk tapi...

mesti ade yang sesetengah daripada korang sumer ni perasan kenape la banyak sangat aku post
pasal mentaliti rakyat Terengganu bila kat atas jalan raya?
kenapa aku tulis macam tu?

kenapa ? why ?

sebab pertama sebilangan besar infrastruktur di Terengganu ni tidak menyediakan parking terutamanya
kat tengah-tengah bandar yang dikenali sebagai bandaraya warisan pesisir air konon.

sebab kedua adalah sikap pemandu sendiri yang pentingkan diri sendiri dan malas. malas punyer pasal
sampai berhenti kenderaan tepi garisan kuning pastu bila penguatkuasa datang baru pandai nak lari. mereka
tak sedar yang dah banyak kenderaan lain terpaksa elak sebab kenderaan beliau.

pastu banyak la sebab lain yang aku dah malas nak tulis. buat sakit mata jer kan? tapi aku ade la nak kongsi
sikit pengalaman mase balik kerja. mase tu pukul 10 malam aku lalu la depan stadium sebab ade perlawanan
bola sepak tapi yang mengejutkan aku adalah jalan tepi stadium yang 3 line jalan kat situ dah jadi 1 line sebab
orang berpakat parking samapai 3 lapis kereta.

tapi yang paling mengecewakan adalah, parking bertingkat yang rotary type yang baru seminggu dirasmikan
dan diheboh-hebohkan yang mengakatakan yang pertama kat Malaysia tu KOSONG! tak ader sejibik kenderaan pon yang parking kat sane. rakyat terengganu ni lebih raye mmemalukan negeri sendiri daripada
bayar RM2.70 untuk parking.

kalau pelancong luar negeri dan luar negara tengok mesti diorang akan kate "what the fuck?''
adusss...malu ke orang jer weihh...

No comments:

Post a Comment