Tuesday, September 21, 2010

permulaan sebuah komik

Disebabkan aku ni gila sangat dengan komik jadi aku start lukis komik pade umur 9 tahun. Komik aku mase tu biase jer plot citer lebih kurang dragon ball jer. Kenape taknyer katun dragon ball tengah jad fenomena mase tu sampai aku tergile-gile kat katun tu. Lepas tu komik ke 2 aku mase darjah 5 iatu 11 tahun. Mase tu geng-geng aku yan suruh aku lukiis komik, aku pon lukis la komik superhero ala-ala superman. Ade gak dalam 100 lebih helai komik aku tu..Sumer watak-watak geng aku masuk dalam komik tu…Masuk jer darjah 6, aku start bace Gempak. Komik tu ok gak ar sebab ade banyak kartunis yang hebat-hebat macam Apoh, Puyuh, C2V, Ben, Keith, Kaoru, dll. Tp dalam banyak-banyak tu sorang jer menabat hati aku iaitu Kutu a.k.a. Tan Eng Huat..Perghhh..Komik dia cam Tommy Lee, Tom McFlarren, dll..Dah la sketch pon hebat. Dia la kartns Malaysia pertame yan boleh bekerja dibawah naungan DC Comics, iaitu syarikat yang melahirkan hero-hero yang feymes macam superman, batman, wonder woman, the flash, dll..Lebih kurang macam Marvel gak ar… Mase aku masuk form 3, anime Naruto baru siar kat TV3…Ramai budak gile dengan citer tu sampai pakse aku lukis komik ala-ala ninja.. Boleh tahan gak ar komik ni sebab banyak sokongan, idea walaupon banyak tiru dari anime Naruto..hahaha..tp ni la komik panjang pertame aku, yelah sampai 12 ‘jilid’..haha


4 comments:

  1. Masa 3 dinamik mu wat komik gok...x ingat ke..?huhu

    ReplyDelete
  2. ye la...mg x bace abis ke? kat bwh tuu...

    ReplyDelete
  3. sory x perasan...hehe..weh sambung komik form 3 tu...watak aku yg ad kuasa terengganu...hehe

    ReplyDelete
  4. aku nok wat komik hok ade unsur2 melay sket..pakai baju melayu..gune eris..ade tanjak, kain zapin, silat...nape la mu ni nk main kuase tganu plok..

    ReplyDelete