Friday, September 24, 2010

era komik strip bermula

Time aku form 4 dulu aku duk lukis muke kawan-kawan aku, lepas tu aku baru rase busan… Jadi aku try la mende baru. Aku terpengaruh dengan komik strip dalam majalah Gempak karya oleh Keith a.k.a. Choh Keng Hua. Jadi aku start la lukis komik strip aku sendiri. Alhamdulillah, banyak gak sambutan positif sampai kat kelas-kelas sebelah suke dengan komik aku. Banyak gak ar komik strip yang aku buat sampai aku sumbat dalam portfolio takut kotor atau berlipat pulak nanti. Perjuangan komik strip aku teruskan sampai form 5..Mase tu portfolio aku dah sampai 3 bijik. Ade gak dalam 100 keping lebih komik strip tu, 1 keping ade 3 cerite jadi lebih 300 cerite gak ar..perghh… Last-last aku binding komik aku tu jadi seketul komik yang tebal pastu aku letak kat sudut bacaan kat belakang kelas. Banyak gak yang bac siap ade yang tempah nak bace dulu tapi yang paling aku gembira sekali adelah bile tengok gadis idaman aku bace komik tu dan dia suka denga lawak aku tu…ahhh…tu la bayaran paling mahal yang pernah aku terima iatu melihat orang yang aku suka tengah gembira bila bace komik aku..ohhh…orang tu bername…Teeettt!!!...x boleh sebutt…sebab ramai gak kawan aku yang main blog ni..nanti diorang tau mampus aku…hahaha


2 comments: