Sunday, October 31, 2010

aku dan kebenganganku



Ade la satu hari ni, aku pegi la bandar coz ade keje sikit. Waktu tu standard jer, x der pape nak diharu birukan. Time nak balik tu la aku rase level bengang aku dah sampai amaran jingga. Aku rase kalu orang lain dan mengamuk dah. Pertama, aku bengang sebab cuaca yang sangat panas, sepanas gurun sahara. Memang terase kat lengan aku ni bahang-bahang sinaran matahari. Kedua,biase la kat Terengganu ni mostly  orang parking ikut suke diorang jer( p/s aku tak macam tu), walaupon jalan tu sempit ke hape diorang ade kesah? Tu buat aku bengang makin naik jer bile terpakse elak kenderaan bodoh diorang tu. Rase macam nak terajang ade gak. Ketiga, time aku masuk rempit form mase tu, banyak la kenderaan-kenderaan bodoh belok sambil tak bagi lampu signal. Hampir semua la aku perasan tak bagi lampu signal mase nak membelok, ape diorang ingat ni Hari Tak Bagi Lampu Signal ke? Bangang.. Keempat, kejadian ni berlaku kat Chabang Tiga ala kat selekoh depan balai polis tuu.. Ade la keter Proton Wira kaler biru, pergghh, muke macam expert punye driver tapi bile nak masuk selekoh dah la tak bagi signal, nyaris-nyaris nak langgar aku plak tu.. Aku pon elak la keter tu dengaan segale kudrat dan skill rempit aku yang tak seberape tu. Bile jer Termometer Kebengangan aku dalam paras maksimum, aku bagi hon la dua-tige kali. Dia dengar jer pastu terus pecut, aku yang tak puas hati ni kejar keter tu dan hon sekali lagi. Pastu paling aku tak jangka adalah aku terus angkat tanda Fuck dan jerit “Woi!! Motherfucker! Dipshit! Ass Hole!” dan lain-lain maki hamun dan carutan yang tak pernah keluar dari mulut aku ni. Perassan aku ase tu ade lega, ade marah, geram dan ade gak takut sikit-sikt..

2 comments: